Jézus? Igen Ő! :)
2018. szeptember 12. írta: Druida Borealis

Jézus? Igen Ő! :)

Ez most egy afféle személyes bejegyzés lesz. Az egyházi házassági per megviseli az embert. Én sem vagyok kivétel. Gondoltam magamban, hogy minden döntés valamilyen módon arra az útra tereli az egyszerű, földi halandót, amit elrendelhetett neki a sors. Ma ezt megéltem.

Most meg is osztom veletek. Bár ahogy láttam sok itt a kötekedő hang, de azért olyan is van itt aki, akárcsak én, néha megáll és elgondolkodik a jeleken.

Reggel kaptam egy emailt. A napi evangélium sorai álltak benne. Kácsé rá is kérdezett... - Te ilyeneket is olvasol? 

Igen. rendszeresen, de nem elolvasom, hanem meghallgatom. Mert mp3-ban is megjön. Azzal megjelölődött a levél, mint elolvasott tartalom. És feledésbe is merült, mert ma sok volt a dolog.... dobozolás, utazás és szülői értekezlet. 220 km-re.

Közben megkaptam Egerből a levelet. Sínen van az ügy az Egri Egyházmegye Főtisztelendő Püspöki Bíróságánál. Aláírtam a papírokat és kitöltöttem a szükséges dokumentumokat. El is küldtem mindet emailben.

Mellékeltem az átutalás tényét igazoló banki visszaigazolást is, de pont indulás előtt visszaírtak, hogy lemaradt a csatolmány... Pedig ott volt.

Mindegy! Újraküldtem, de mielőtt a küldés gombra nyomtam volna jött a mail, hogy az egyházi per minden papírja beérkezett. Jessz... :) Nincs vele dolgom. Csak várni az időpontokra.

Út közben egy dallamot kezdtem dúdolni. Nem tudtam hova tenni, csak egy sor volt meg... everything gonna be allright.... És Phil Collins hangja. Nagy nehezen meg is leltem. Nem solo dal, hanem a Genesis, amit Hematith barátom mutatott meg a hétvégén:

 

Meghallgattam kb 5-6-szor útközben. Útban Debrecen felé.

Hirtelen jött a gondolat, az Evangélium! :) Elő is kaptam a telefonomat, és elkezdtem hallgatni,

2018. szeptember 11. – Kedd

Evangélium

Jézus egyszer fölment egy hegyre imádkozni. Az egész éjszakát Isten imádásában töltötte. Másnap magához hívta tanítványait, és kiválasztott közülük tizenkettőt, akiket apostoloknak nevezett: Simont, akit Péternek is hívott, és testvérét, Andrást; Jakabot és Jánost, Fülöpöt és Bertalant, Mátét és Tamást; Jakabot, Alfeus fiát és a buzgó Simont; Júdást, Jakab fiát, továbbá karióti Júdást, aki később elárulta őt. 
Azután lement velük, és egy sík mezőn megállt. Ott nagy csoport tanítvány sereglett köréje, és hatalmas tömeg vette körül Júdeából, Jeruzsálemből, Tirusz és Szidon tengerparti vidékéről. Ezek azért gyűltek össze, hogy hallgassák őt, és gyógyulást nyerjenek betegségükből. Meggyógyultak azok is, akiket tisztátalan lelkek gyötörtek. Az egész tömeg érinteni akarta őt, mert erő áradt ki belőle, és mindenkit meggyógyított. 
Lk 6,12-19

Elmélkedés

Jézus tanításának bemutatását a tizenkét apostol kiválasztása előzi meg, ezt olvassuk a mai napon. A jelenet azzal kezdődik, hogy Jézus felment egy hegyre imádkozni, amelyet Márk evangélista is megemlít (vö. Mk 3,13). Lukács evangélista azonban pontosítja Jézus szándékát: azért ment fel a hegyre, hogy imádkozzon. Lukács írásának jellegzetessége, hogy kiemeli Jézus működése során az imádkozás szerepét, az Úr valamennyi jelentős tevékenységét megelőzi az ima, az Atyával való beszélgetés. Az apostolok kiválasztása előtt tehát az Úr az egész éjszakát imádságban tölti, azaz a kiválasztás nem csupán tőle, hanem a mennyei Atyától is ered. Érdemes megemlítenünk, hogy az imádkozás tekintetében az apostolok valóban jó tanítványai voltak Mesterüknek, hiszen például, amikor az áruló Júdás helyébe választani akartak valakit Jézus tanítványai közül tizenkettedikként, az ő választásukat is imádság előzi meg, így került közéjük Mátyás apostol (vö. ApCsel 1,24-25), illetve a hét diakónus is imádság és kézrátétel kíséretében kap megbízatást az apostoloktól (vö. ApCsel 6,6). 
A választáskor jelképes szerepe van a tizenkettes számnak. Ahogyan az ószövetségi választott nép Jákob tizenkét törzséből származik, ugyanúgy az újszövetség népe, az Egyház közössége a tizenkét apostol testületén, mint alapon nyugszik. 
© Horváth István Sándor


Imádság

Urunk, Istenünk! Látjuk és elismerjük, hogy a világban, az Egyházban és bennünk egyaránt jelen van a jó és a rossz. Isten és a sátán küzd a lelkünkért, örök sorsunkért. Segíts, hogy minden helyzetben felismerjük és elutasítsuk a gonosz kísértéseit! Növeld bennünk az életszentség vágyát, hogy készek legyünk engedelmeskedni neked, teljesíteni akaratodat! Gyarlóságunk, esendőségünk és bűnre hajló emberi természetünk ellenére is hozzád tartozunk, és tanításod szerint akarunk élni. Segítsen minket a te kegyelmed és irgalmad az üdvösségre!

Az e havi olvasmányok és zsoltárok szövege itt olvasható: 
https://igenaptar.katolikus.hu

Az evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg:
https://evangelium.katolikus.hu/audio/NE20180911.mp3

Miközben a szavakat hallgattam, a bal vállam fölött az égre kellett néznem. És ezt láttam:

 

 Talán így jobban látszik:

 

1.jpg

És akkor fogalmazódott meg bennem a kérdés és a válasz:

Jézus? Igen Ő! :)

Puszi!

- DB. - 

A bejegyzés trackback címe:

https://altertuf.blog.hu/api/trackback/id/tr5614235617

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása